• Ring oss: 51 80 09 00
  • post@arena-treningssenter.no

red zone roll up

Hva er Arena Red Zone?

 

Arena Red Zone er vårt nye treningskonsept for ekstra høy forbrenning og ytelse.

 

Bring it on!

Burn max calories!

Expand your limits!

High intensity!

 

Arena Red Zone er høy intensitets intervall trening (HIIT) hvor du brenner maksimalt med kalorier på minimalt med tid. Du veksler mellom korte intervaller og aktiv hvile som gjør at du klarer å yte hardere enn ved vanlig kondisjons og styrketrening.

 

Hva gjør HIIT trening for deg?

-        Gir raske resultater

-        Økt oksygenopptak og fettforbrenning

-        Økt styrke og muskelmasse

-        Bedre spenst

-        Regulerer blodsukkeret

-        Hele kroppen trenes

“Etter bare 2-3 treningsøkter kjenner jeg at formen har blitt mye bedre” – fornøyd Red Zone medlem

skillmill bilde

Dette består en Red Zone økt av:

  1. Skillmill (tredemølle uten motor): Man veksler mellom å løpe og gå, eventuelt løpe baklengs, sidelengs, eller kryss-steg. Gir kondisjon, forbrenning, koordinasjon og utvikler løpesteget.
  2. Skillmill Prowler: Motstanden skrus opp, og man dytter i stedet for å løpe. Både armer, skuldre, kjernemuskulatur, sete og lår jobber, og man trener funksjonell styrke og kondisjon på en gang.
  3. Skillrow: Romaskin med ekstra motstand som gir større styrkeeffekt for ryggmusklene.
  4. TRX slynger: Man bruker sin egen kroppsvekt som motstand for å trene styrke.
  5. Kettlebells: Tunge vekter benyttes for å utvikle styrken i bein og korsrygg.
  6. Plyoboxer: Store kasser brukes til ulike styrkeøvelser for armer, kjernemuskulatur eller bein. Kan også brukes til å trene spenst og kondisjon med varianter av box jumps, burpees etc.

kettlebell svart/hvitt

 

Små grupper ledet av personlige trenere. Alle får personlig oppfølging hver økt. Vi hjelper deg å pushe grensene!


Tid

Treningstype

Intensitet

Max antall deltakere

Resultat

45 min

Intervall/

sirkeltrening

Høy

18 stk pr trening

Kondisjon, styrke, spenst, muskulær utholdenhet

Q & A

Hvor ofte skal jeg trene Red Zone?

Trener du Red Zone to ganger i uken jevnlig vil du raskt merke forskjell på formen. Maks tre økter i uken bør være svært harde, trener du mer enn det bør du fylle på med yoga, Body Balance, lette økter på kondisjonsapparatene o.l.

Må jeg være godt trent for å gå på Red Zone?

Nei, øvelsene er enkle og kan tilpasses alle nivåer. Du jobber med hver øvelse i korte intervaller, du bestemmer selv tempoet og intensiteten du vil jobbe på. Etter hvert som formen blir bedre vil du klare mer motstand, høyere tempo og større bevegelser slik at treningen alltid er 100 % effektiv.

Hva bør jeg ta med?

Håndkle, rene sko som ikke har vært brukt ute og noe å drikke. Trener du tidlig om morgenen eller kommer rett fra jobb kan det være lurt å ha med seg en energidrikk eller energibar.

Hva koster Arena Red Zone?

Tilgang til Arena Red Zone krever et tilleggsprodukt på din medlemskontrakt. Det koster 100 kr pr mnd i tillegg til ditt vanlige abonnement å trene på Red Zone. Man kan også kjøpe klippekort, eller bare ha medlemskap på Red Zone uten tilgang til resten av senteret. Ta kontakt hvis du ønsker mer informasjon.


Lurer du på noe så spør instruktøren, eller send en mail til post@arena-treningssenter.no



Feil: Vennligst fyll ut alle felter markert med rødt og prøv igjen.

Vil du bli medlem?

Her kan du enkelt bli medlem på ditt Arenasenter

Bli Medlem
© Copyright 2014. Designed & developed by