• Ring oss: 51 80 09 00
  • post@arena-treningssenter.no
Vi tilbyr

Gruppetrening

Gruppetrening

Les Mills TM Gruppetimer

LES MILLS TM er gruppetreningstimer som stammer fra Les Mills på
New Zealand. Dette er timer som er forhåndskoreograferte til musikk av
treningsspesialister.

Alle programmene er gjennomprøvd minst 3 mnd. før de distribueres til
instruktørene. Instruktørene er sertifiserte og må oppdatere seg minimum 3 ganger i året for å få instruere. Det betyr kvalitetssikring både for deg som deltager, instruktøren og for senteret. DU VET ALLTID HVA DU FÅR, nemlig trygg, effektiv og morsom trening.

Body Training Systems finnes nå i over 70 land verden over. Det betyr at du kan gå på trening «du vet hva er» uansett hvor du er i verden.

Vil du vite mer kan du spørre instruktøren, resepsjonisten eller prøve
internett på: www.lesmills.com

Kondisjonstrening - freestyletimer

Freestyle betyr at Arenas instruktører selv lager programmene til timene. Disse timene forbrenner fett, øker oksygenopptaket, styrker hjertet og gir bedre balanse og koordinasjon. Forskning viser kondisjonstrening er svært viktig for god helse. Hvis du klarer å bevege deg i snitt 30 minutter på lav-middels intensitet  senker du risikoen for hjerte og karsykdommer betraktelig, og dette blir derfor anbefalt av myndighetene. Kondisjonstrening har også gunstig virkning på humøret, virker bedre enn medisiner for lette depresjoner, senker blodtrykket, øker forbrenningen, gir energi og overskudd og gir bedre sirkulasjon. For best helse- og treningseffekt anbefales det at du trener både kondisjon og styrke (ikke nødvendigvis samme dag).

Spinning - trening på sykkel

Spinning er en enkel og gøyal måte å trene kondisjon på. Spinning gir god kondisjonstrening på en spesiallaget sykkel. Ingen fotgjengere eller biler, det er bare å kjøre på! Du bestemmer selv hvor hardt du ønsker å trene. Ved hjelp av en knott på styret kan du styre motstanden og simulere bakker eller flat vei. Instruktøren forteller deg hva du skal gjøre, og fengende musikk og de andre deltakerne rundt deg inspirerer deg til å ta i. På en typisk spinningtime (45 min) forbrenner man ca 500 Kcal. Timene varer i 45, 60 eller 90 min. Vi anbefaler at du starter med 45 min. Middels-høy intensitet, enkel koordinasjon.

Styrke og mental trening

Sterke muskler gir høyere forbrenning, sterkere benbygning, beskytter leddene, reduserer risiko for overbelastning og skader, gir økt prestasjon og gjør hverdagen lettere. Styrketrening er viktig for å beskytte mot benskjørhet. Ny forskning viser også at styrketrening har en gunstig effekt for personer med høyt blodtrykk og diabetes. Skal du ned i vekt gir en kombinasjon av styrketrening og kondisjonstrening det mest varige vekttapet.

Feil: Vennligst fyll ut alle felter markert med rødt og prøv igjen.

Vil du bli medlem?

Her kan du enkelt bli medlem på ditt Arenasenter

Bli Medlem
© Copyright 2014. Designed & developed by