• Ring oss: 51 80 09 00
  • post@arena-treningssenter.no
Vi tilbyr

Spinning - trening på sykkel

 

STARTSPINN (NYHET!)

Begynner i uke 3 på Hinna, tirsdager kl 18.00. Her lærer du riktig innstilling av sykkelen, de ulike teknikkene som benyttes og hvordan få best mulig utbytte av sykkeltrening. Timen ledes av Christine, som er personlig trener og Norgesmester i triatlon i sin aldersklasse. Hun kan med andre ord svare på det meste av spørsmål. Timen varer i 45 min. Alle kan være med, selv om de har trent spinning før.

BASICSPINN

Utholdenhetstrening på middels intensitet som bygger din aerobe base. Bør utgjøre hovedmengden av øktene for deg som trener mye. Gir et godt grunnlag hvis du nettopp har begynt å spinne/trene. Løypen inspireres av musikken og varierer mellom flat vei og bakker, og minner dermed om en sykkeltur utendørs (men uten fotgjengere, biler, lyskryss etc :-) ) 45-60 min varighet.

STYRKETRÅKK

Man jobber med middels-høy motstand og lavere tråkkfrekvens mens intensiteten veksler mellom anaerob og aerob energisone. På denne timen er det mange oppoverbakker, og kun korte perioder med flate strekk for innhenting. Dette gir høy forbrenning, og økt fysisk og mental styrke. Passer for alle, men nybegynnere anbefales å bruke moderat motstand. 45-60 min varighet.

INTERVALL

Veksling mellom arbeidsperioder med høy intensitet og pauser med aktiv hvile. Variert trening; lange intervaller, korte intervaller, stiger, pyramider etc. Effekten er bl.a. økt aerob og anaerob kapasitet, sterkere hjerte og høy forbrenning. Alle teknikker brukes. Passer for deg som har trent litt fra før. Nybegynnere kan også gå på timen, men anbefales å ta det litt rolig (husk å være tidlig ute og si i fra til instruktøren hvis du trenger hjelp med innstillingen av sykkelen). 45-60 min varighet.

 

HELGESPINN

Instruktøren har frie hender eller føtter, her kan alt skje! Det som alltid er forutsigbart er at du kommer til å ha ha det gøy!

 

MORGENSPINN

En utrolig fin start på dagen. Du får trent kondisjon og
forbrenning på en tid de fleste bare såvidt har våknet. 45 min middels/høy intensitet, enkel
koordinasjon (samme som basicspinn).

LANGSPINN

Skal du delta i Nordsjørittet eller andre ritt er dette timen for deg! 90 minutters langtur. Gir god utholdenhet og lærer deg å disponere kreftene riktig. Husk å bestille plass på forhånd, disse timene blir ofte fulle!

Feil: Vennligst fyll ut alle felter markert med rødt og prøv igjen.

Vil du bli medlem?

Her kan du enkelt bli medlem på ditt Arenasenter

Bli Medlem
© Copyright 2014. Designed & developed by